Grupa III Motylki
To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.
W grupie z dziećmi pracują
Nauczyciele
Pani Dorota Czarnecka
Pani Barbara Tanert
Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska
Cele dydaktyczno - wychowawcze na styczeń 2025r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)
Nowy rok
- dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji,
- próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu,
- wprowadzenie litery n, N, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy, określanie charakteru słuchanej muzyki
- utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku
- rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni, miesięcy oraz pór roku,
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych
Świat się zmienia
- kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi, podsycanie ciekawości poznawczej, przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii
- wprowadzenie litery r, R, poszerzenie wiedzy o nowoczesnych technologiach i ich znaczeniu dla człowieka, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
- wprowadzenie liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
- poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach, rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości,
- nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej
Babcia i dziadek
- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i okazywania serdeczności bliskim,
- wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny
- kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw,
- doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, poznanie pojęcia „portret”,
- wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności,
Bale w karnawale
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- wprowadzenie litery b, B, rozwijanie słuchu fonematycznego, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
- wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
- wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów,
- rozwijanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
- wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej,
- rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej