Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III Motylki

To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.

W grupie z dziećmi pracują

Nauczyciele
Pani Dorota Czarnecka
Pani Barbara Tanert

Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska

Cele dydaktyczno - wychowawcze na maj 2025r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) - maj 2025r.

 Od rycerza do obywatela

  • zapoznanie z flagami różnych państw, zapoznanie z pojęciem „patriota”,
  •  doskonalenie umiejętności kodowania,
  • wprowadzenie litery f, F, utrwalenie hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego,
  •  rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
  • zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów,
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  • doskonalenie umiejętności manualnych,
  •  kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
  • utrwalenie wiedzy o Polsce, rozwijanie postawy patriotycznej
  •  doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia,
  •  rozwijanie umiejętności czytania i pisania,

Na zielonej łące

  • zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi pracy,
  • doskonalenie umiejętności analizy głoskowej,
  • rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi, kształtowanie szacunku do pracy,
  • uwrażliwienie na piękno przyrody
  • wprowadzenie litery h, H, nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • utrwalenie nazw wiosennych kwiatów,
  •  doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  •  kształtowanie samodzielności podczas nauki
  • poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, kształtowanie postawy szacunku do przyrody
  • rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych

W kosmosie

  • rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie,
  • wzbogacenie wiedzy na temat układu słonecznego, rozwijanie zainteresowania kosmosem
  • rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi,
  • układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych,
  • rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, podsycanie zainteresowania światem
  • stymulowanie sensoryczne, kształtowanie słuchu muzycznego, przygotowanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach

. Dzień rodziny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości,
  •  zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem,
  • doskonalenie umiejętności konstruowania zdań
  • porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi
  • utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych,
  • uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych,
  • rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności rytmicznych