Grupa III Motylki
To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.
W grupie z dziećmi pracują
Nauczyciele
Pani Dorota Czarnecka
Pani Barbara Tanert
Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska
Cele dydaktyczno - wychowawcze na marzec 2025r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) - kwiecień 2025r.
Jem zdrowo
- poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania
- kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia,
- rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli,
- kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
- doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
- rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
Z kurnika do koszyka
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
- doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania,
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba,
- doskonalenie umiejętności kodowania
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa,
- poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich,
- rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
- doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej,
- rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
Odpowiedzialni za planetę
- poznanie idei Dnia Ziemi,
- wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
- wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu,
- nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
- wprowadzenie znaku minus, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną,
- rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy,
- pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
Książka, moja przyjaciółka
- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści,
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego,
- poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
- kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów,
- kształcenie orientacji przestrzennej,
- nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków,
- pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań,