Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III Motylki

To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.

W grupie z dziećmi pracują

Nauczyciele
Pani Dorota Czarnecka
Pani Barbara Tanert

Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska

Cele dydaktyczno - wychowawcze na marzec 2025r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) - kwiecień 2025r.

Jem zdrowo

  • poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania
  • kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia,
  • rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli,
  • kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
  • utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych,
  • doskonalenie umiejętności czytania i pisania,
  •  rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
  • zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

Z kurnika do koszyka

  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą,
  •  doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania,
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba,
  • doskonalenie umiejętności kodowania
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa,
  • poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich,
  • rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody,
  • doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej,
  • rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych

Odpowiedzialni za planetę

  • poznanie idei Dnia Ziemi,
  • wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
  • wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu,
  • nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
  • wprowadzenie znaku minus, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych
  • poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną,
  • rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy,
  • pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy

Książka, moja przyjaciółka

  • odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści,
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego,
  • poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
  • kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów,
  • kształcenie orientacji przestrzennej,
  • nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków,
  • pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań,