Grupa II Pszczółki
-To grupa dzieci 4,5 - letnich. Dziecko koło czwartego roku życia nabiera zwinności, staje się wrażliwsze na muzyczne rytmy lubi tańczyć, odczuwa też chęć podobania się, pragnie skupiać na sobie uwagę Lepiej potrafi biegać, skakać, ma większą wprawę w rzucaniu. Dłużej skupia swoją uwagę na wykonywanej czynności. Nasze zadanie to stworzyć im takie warunki, aby swobodnie przebrnęły do następnego etapu rozwojowego.
W grupie z dziećmi pracują
Nauczyciel
Pani Beata Sobierajska
Pani Magdalena Przybylska
Obsługa
Pani Monika Piątkowska
Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ
Z kurnika do koszyka
- zapoznanie z pojęciem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie postawy badacza . Poznanie tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej oraz umiejętności czytania, rozwijanie pamięci.
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Utrwalenie znajomości nazw zwierząt z wiejskiego podwórka (samców, samic i potomstwa), poszerzanie wiadomości o mleku, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody.
Jem zdrowo
- poznanie ciekawostek na temat fig, badanie sensoryczne owocu,
- wyjaśnienie różnicy między kawiarnią a restauracją, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie umiejętności manualnych, doskonalenie sprawności ruchowej, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, rozwijanie zmysłu smaku oraz dotyku, kształtowanie nawyków żywieniowych, , rozwijanie percepcji słuchowej, poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy
Odpowiedzialni za planetę
- zapoznanie z pojęciem „troska o planetę”, kształtowanie poczucia jedności ze środowiskiem, rozwijanie wrażliwości na otaczający świat
- utrwalanie prawidłowych nawyków ekologicznych ,zapoznanie z pojęciami „segregowanie odpadów” i „recykling”, kształtowanie umiejętności klasyfikowania odpadów, uświadamianie konieczności segregowania odpadów i wagi recyklingu dla planety
- zapoznanie ze znaczeniem wody i energii elektrycznej w życiu człowieka i planety, doskonalenie praktycznych umiejętności oszczędzania wody i energii, rozwijanie umiejętności dostrzegania wartości otoczenia przyrodniczego
- wdrażanie do podejmowania działań związanych z powtórnym wykorzystaniem odpadów, rozwijanie twórczej postawy podczas zajęć plastycznych, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko
Książka, moja przyjaciółka
- doskonalenie umiejętności odczytywania i podawania nazw emocji, stwarzanie warunków ułatwiających doświadczanie różnych emocji, rozbudzanie ciekawości czytelniczej
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstawaniem książki, doskonalenie umiejętności wyrażania się pełnymi zdaniami, rozwijanie świadomości zawodowej i konieczności współpracy wielu osób w procesie powstawania książki
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę oraz kierunki w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania cech wspólnych przedmiotów, utrwalanie znajomości zasad obowiązujących czytelnika
- zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z papierem, poszerzanie wiedzy dotyczącej etapów powstawania papieru, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał w muzyce, doskonalenie orientacji w przestrzeni i wyrabianie prawidłowej postawy, rozwijanie koordynacji ruchowej, pobudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, rozwijanie umiejętności prezentacji .