Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa II Pszczółki

 -To grupa dzieci 4,5 - letnich. Dziecko koło czwartego roku życia nabiera zwinności, staje się wrażliwsze na muzyczne rytmy lubi tańczyć, odczuwa też chęć podobania się, pragnie skupiać na sobie uwagę Lepiej potrafi biegać, skakać, ma większą wprawę w rzucaniu. Dłużej skupia swoją uwagę na wykonywanej czynności. Nasze zadanie to stworzyć im takie warunki, aby swobodnie  przebrnęły do następnego etapu rozwojowego.

W grupie z dziećmi pracują

Nauczyciel
Pani Beata Sobierajska

Pani Magdalena Przybylska

Obsługa
Pani Monika Piątkowska

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc KWIECIEŃ

       Z kurnika do koszyka

  • zapoznanie z pojęciem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie postawy badacza . Poznanie tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej oraz umiejętności czytania, rozwijanie pamięci.
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni. Utrwalenie znajomości nazw zwierząt z wiejskiego podwórka (samców, samic i potomstwa), poszerzanie wiadomości o mleku, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody.

 

 Jem zdrowo

  • poznanie ciekawostek na temat fig, badanie sensoryczne owocu,
  • wyjaśnienie różnicy między kawiarnią a restauracją, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie umiejętności manualnych, doskonalenie sprawności ruchowej, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, rozwijanie zmysłu smaku oraz dotyku, kształtowanie nawyków żywieniowych, , rozwijanie percepcji słuchowej, poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy

 

      Odpowiedzialni za planetę              

  • zapoznanie z pojęciem „troska o planetę”, kształtowanie poczucia jedności ze środowiskiem, rozwijanie wrażliwości na otaczający świat
  • utrwalanie prawidłowych nawyków  ekologicznych ,zapoznanie z pojęciami „segregowanie odpadów” i „recykling”, kształtowanie umiejętności klasyfikowania odpadów, uświadamianie konieczności segregowania odpadów i wagi recyklingu dla planety
  • zapoznanie ze znaczeniem wody i energii elektrycznej w życiu człowieka i planety, doskonalenie praktycznych umiejętności oszczędzania wody i energii, rozwijanie umiejętności dostrzegania wartości otoczenia przyrodniczego
  • wdrażanie do podejmowania działań związanych z powtórnym wykorzystaniem odpadów, rozwijanie twórczej postawy podczas zajęć plastycznych, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko

 

 

       Książka, moja przyjaciółka

  • doskonalenie umiejętności odczytywania i podawania nazw emocji, stwarzanie warunków ułatwiających doświadczanie różnych emocji, rozbudzanie ciekawości czytelniczej
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstawaniem książki, doskonalenie umiejętności wyrażania się pełnymi zdaniami, rozwijanie świadomości zawodowej i konieczności współpracy wielu osób w procesie powstawania książki
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę oraz kierunki w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania cech wspólnych przedmiotów, utrwalanie znajomości zasad obowiązujących czytelnika
  • zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z papierem, poszerzanie wiedzy dotyczącej etapów powstawania papieru, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał w muzyce, doskonalenie orientacji w przestrzeni i wyrabianie prawidłowej postawy, rozwijanie koordynacji ruchowej, pobudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności, rozwijanie umiejętności prezentacji .