Grupa II Pszczółki
-To grupa dzieci 4,5 - letnich. Dziecko koło czwartego roku życia nabiera zwinności, staje się wrażliwsze na muzyczne rytmy lubi tańczyć, odczuwa też chęć podobania się, pragnie skupiać na sobie uwagę Lepiej potrafi biegać, skakać, ma większą wprawę w rzucaniu. Dłużej skupia swoją uwagę na wykonywanej czynności. Nasze zadanie to stworzyć im takie warunki, aby swobodnie przebrnęły do następnego etapu rozwojowego.
W grupie z dziećmi pracują
Nauczyciel
Pani Beata Sobierajska
Pani Magdalena Przybylska
Obsługa
Pani Monika Piątkowska
Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze na miesiąc Maj
Od rycerza do obywatela
- rozwijanie wiedzy na tematy społeczne, zapoznanie z pojęciami „demokracja”, „monarchia”, „obywatel” i „patriota”, wzbogacanie słownictwa, .. kształtowanie świadomości praw i obowiązków każdego człowieka, rozwijanie umiejętności wyrażania swojego stanowiska zgodnie z przyjętymi zasadami.
- zapoznanie ze słowami hymnu narodowego, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej ,
- zapoznanie z najważniejszymi zabytkami polskich miast, kształtowanie poczucia dumy z polskich miast,, zapoznanie z legendą o Warsie i Sawie, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie tożsamości narodowej
- rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie kreatywnego myślenia i działania, doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad podczas wspólnych zabaw
Na zielonej łące
- zapoznanie z powiedzeniami „pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczoła”, „ktoś ma muchy w nosie”, zapoznanie z pracującymi zwierzętami, świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania i wymagają troski oraz traktowania z szacunkiem
- utrwalenie znajomości nazw mieszkańców łąki, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie radości i satysfakcji z obcowania z przyrodą, oswajanie lęków i niechęci do owadów
- utrwalanie wiadomości z zakresu znaczenia natury w życiu człowieka, poszerzanie wiedzy na temat uprawy ziół, zapoznanie z pracą pszczelarza, rozwijanie umiejętności sadzenia roślin,
W kosmosie
- uświadamianie znaczenia ludzkiej ciekawości w odkrywaniu tajemnic kosmosu zapoznanie z pojęciami związanymi z kosmosem, wyrabianie zdolności dłuższego skupienia uwagi,
- doskonalenie umiejętności kodowania, rozwijanie logicznego myślenia, wykonywanie ćwiczeń zgodnie z poleceniem
- zdobywanie nowej wiedzy poprzez eksperymentowanie, stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dziecka, czerpanie radości z uczestnictwa w zabawach doświadczalnych, rozwijanie umiejętności współpracy i przewidywania kolejnych kroków podczas zabaw konstrukcyjnych w grupach
Dzień Rodziny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, utrwalenie znajomości wartości płynących z posiadania rodziny, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
- ćwiczenie umiejętności opisywania osób i omawiania ich cech, doskonalenie koncentracji uwagi
- kształtowanie poprawnego rozumienia pojęć matematycznych, zapoznanie z wartościami płynącymi z posiadania rodzeństwa, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- zachęcanie do rodzinnych aktywności na świeżym powietrzu, zapoznanie z różnymi formami wspólnego spędzania czasu na łonie natury, trening pamięci, uświadamianie znaczenia wartości czasu spędzanego z rodziną