Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa II Pszczółki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

To grupa dzieci 4,5 - letnich. Dziecko koło czwartego roku życia nabiera zwinności, staje się wrażliwsze na muzyczne rytmy lubi tańczyć, odczuwa też chęć podobania się, pragnie skupiać na sobie uwagę Lepiej potrafi biegać, skakać, ma większą wprawę w rzucaniu. Dłużej skupia swoją uwagę na wykonywanej czynności. Nasze zadanie to stworzyć im takie warunki, aby swobodnie  przebrnęły do następnego etapu rozwojowego.

W grupie z dziećmi pracują

Nauczyciel
Pani Beata Sobierajska

Pani Magdalena Przybylska

Obsługa
Pani Monika Piątkowska

 

Cele dydaktyczno-wychowawcze na styczeń 2025r.

Nowy rok

  • zapoznanie z korzyściami płynącymi z planowania czasu, utrwalenie znajomości pojęcia „rok” oraz graficznego sposobu jego zapisu, budowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy; kształtowanie umiejętności określania charakteru muzyki i reagowania ruchem na zmianę charakteru muzyki,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie znajomości nazw i kolejności dni tygodnia,
  • kształtowanie zdolności dostrzegania cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech, kształtowanie zdolności dostrzegania w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, doskonalenie umiejętności dostrzegania regularności oraz następstwa dnia i nocy, tygodni i pór roku,

 

Świat się zmienia

  • poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych urządzeń domowych, wprowadzenie pojęć: wynalazki, wynalazca, zapoznanie z wpływem wynalazków na życie ludzi, pobudzanie ciekawości poznawczej,
  • poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych technologii i ich znaczenia dla człowieka, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „r, R”, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi dziećmi .
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 8
  • poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach i maszynach, zapoznanie ze znaczeniem wynalazków dla rozwoju ludzkości, utrwalenie znajomości zapisu graficznego liczby 8,
  • wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru,

 

Babcia i dziadek

  • Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie znajomości pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny, rozwijanie słownika czynnego
  • kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie pamięci ruchowej, zapoznanie z tradycyjnymi zabawami, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • zapoznanie z pojęciem „portret”, zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania,
  • rozbudzanie aktywności i ciekawości poznawczej poprzez uczestniczenie w eksperymentowaniu, poszerzanie wiedzy dzieci, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania.

 

 Bale w karnawale

  • zapoznanie z tradycją organizowania zabaw karnawałowych, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy
  • zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi w różnych krajach, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „b, B”, rozbudzanie zainteresowań badawczych, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem graficznym liczby 9
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, ukazanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
  • zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji w przestrzeni oraz poczucia muzycznego pulsu, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
  • umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji w przestrzeni oraz poczucia muzycznego pulsu, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,

 

 

 

,