Ramowy rozkład dnia
7:00 – 8:00 Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci
8:00 – 8:45 Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci
- zabawy ruchowe z dominantą elementu ruchu
- zabawy muzyczno – taneczne
- integracyjno – ruchowe
- ruch przy muzyce
9:00 - 9:20 Śniadanie
9:20 – 9:30 Swobodne zabawy dzieci : samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań
- zabawy konstrukcyjne
- zabawy manipulacyjne
- rozwijające mowę
- ćwiczące koncentrację uwagi
- rozwijające logiczne myślenie
- kształtujące umiejętność współdziałania
- rozwijające kompetencje komunikacyjne
- zabawa relaksacyjno – koncentrująca z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu.
9:30 – 10:15 Zajęcia poznawczo – wychowawcze ( zespołowe, grupowe ) – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy z wykorzystaniem metod
- Metoda Dobrego Startu – wg. M. Bogdanowicz
- Dziecięca Matematyka - wg. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
- Ruch Rozwijający W. Scherborne - zajęcia sensomotoryczne
- zajęcia teatralne
- zajęcia profilaktyczne
- zajęcia grafomotoryczne
- zajęcia rozwijające aktywność twórczą
- realizacja projektów
- zajęcia sprawnościowe i sportowe
10:15 –10:30 II śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy w ogrodzie
- swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych, doświadczeń,
- gry i zabawy sportowe ( zespołowe, grupowe, międzygrupowe )
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 14:30 Odpoczynek – relaksacja ( higiena układu nerwowego )
- słuchanie muzyki
- słuchanie bajek
- słuchanie dźwięków przyrody ( płyty )
- zabawy dźwiękonaśladowcze
- swobodna aktywność dzieci wg. ich pomysłów i zainteresowań
- zabawy i gry indywidualne, zespołowe
- zabawy ruchowe : spontaniczne i kierowane
15:00 – 15:30 podwieczorek
15:30 – 17:00 Swobodne zabawy sali dziecięcej bądź w sali gimnastycznej lub w ogrodzie