Ramowy rozkład dnia
7:00 – 8:00 Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci
8:00 – 8:45 Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela, w tym z uwzględnieniem pomysłów dzieci
zabawy ruchowe z dominantą elementu ruchu
zabawy muzyczno – taneczne
integracyjno – ruchowe
ruch przy muzyce
9:00 - 9:20 Śniadanie
9:20 – 9:30 Swobodne zabawy dzieci : samodzielne i zespołowe w kącikach zainteresowań
zabawy konstrukcyjne
zabawy manipulacyjne
rozwijające mowę
ćwiczące koncentrację uwagi
rozwijające logiczne myślenie
kształtujące umiejętność współdziałania
rozwijające kompetencje komunikacyjne
zabawa relaksacyjno – koncentrująca z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu.
9:30 – 10:15 Zajęcia poznawczo – wychowawcze ( zespołowe, grupowe ) – cykliczne zajęcia wynikające z realizacji planu pracy z wykorzystaniem metod
Metoda Dobrego Startu – wg. M. Bogdanowicz
Dziecięca Matematyka - wg. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
Ruch Rozwijający W. Scherborne - zajęcia sensomotoryczne
zajęcia teatralne
zajęcia profilaktyczne
zajęcia grafomotoryczne
zajęcia rozwijające aktywność twórczą
realizacja projektów
zajęcia sprawnościowe i sportowe
10:15 –10:30 II śniadanie
10:30 – 11:45 Zabawy w ogrodzie
swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego
prowadzenie obserwacji przyrodniczych, doświadczeń,
gry i zabawy sportowe ( zespołowe, grupowe, międzygrupowe )
12:00 – 12:30 Obiad
12:30 – 14:30 Odpoczynek – relaksacja ( higiena układu nerwowego )
słuchanie muzyki
słuchanie bajek
słuchanie dźwięków przyrody ( płyty )
zabawy dźwiękonaśladowcze
swobodna aktywność dzieci wg. ich pomysłów i zainteresowań
zabawy i gry indywidualne, zespołowe
zabawy ruchowe : spontaniczne i kierowane