Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa II Motylki

To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.

W grupie z dziećmi pracują

Nauczyciele
Pani Beata Sobierajska - nauczyciel
Pani Dorota Czarnecka - nauczyciel

Pani Magdalena Sykut - nauczyciel, dyrektor przedszkola

Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska

Cele ogólne - pażdziernik:

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                               

  • Kształtowanie świadomości oddechu.                                                        
  • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.     
  • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.             
  • Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.                                              
  • Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku. Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

                                                                                                                                 

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                   

  • Rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami poprzez kontrolowanie własnego oddechu.                                           
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.     
  • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką. Wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią.                                                                                                                                                                                                  

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                             

  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
  • Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.                                                                                   
  • Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.                                                                                   
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.                                                                                                                                                                                                

Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                       

  • Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.                        
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.               
  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.                                                                                            
  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.        
  • Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.                        
  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.