Grupa II Motylki
To grupa dzieci 5,6 - letnich. Każde dziecko jest indywidualnością, ma inne cechy fizyczne i psychiczne rozwija się w innym tempie, innych warunkach środowiskowych. Jednak u wszystkich zachodzą zmiany, które są typowe dla wieku przedszkolnego.
A my musimy tak pokierować rozwojem swoich wychowanków, aby w szkole odnosiły same sukcesy.
W grupie z dziećmi pracują
Nauczyciele
Pani Beata Sobierajska - nauczyciel
Pani Dorota Czarnecka - nauczyciel
Pani Magdalena Sykut - nauczyciel, dyrektor przedszkola
Obsługa
Pani Małgorzata Odrobińska
Cele ogólne - pażdziernik:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- Kształtowanie świadomości oddechu.
- Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
- Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
- Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.
- Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku. Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami poprzez kontrolowanie własnego oddechu.
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
- Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką. Wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
- Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.
- Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
- Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
- Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
- Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
- Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby. Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.
